APAC logo
Polski English
APAC
Home
Aktualności
O nas
ABD
Kontakt
Studia w USA
Info o wymianie
Rekrutacja
Studia...
...i życie w USA
Przydatne linki
FAQ
Raporty uczestników
Galeria
American Business Day Drukuj Email

 

 

„Sukces nigdy nie jest efektem słomianego zapału.”

James Madison

 

 

American Business Day (ABD) jest projektem Koła Współpracy Polsko – Amerykańskiej (Association for Polish – American Cooperation; APAC) działającego przy Instytucie Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Podstawowym celem Koła jest promowanie współpracy pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Realizujemy go poprzez edukacyjny program wymiany studenckiej między Uniwersytetem Warszawskim a Northeastern Illinois University oraz organizację paneli dyskusyjnych i spotkań poświęconych tematyce  polsko – amerykańskiej z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, a także przedstawicieli Ambasady USA w Warszawie.

 

Projekt American Business Day powstał z myślą o zacieśnianiu współpracy transatlantyckiej i  lepszym poznaniu Stanów Zjednoczonych. Jego celem jest przybliżenie studentom Uniwersytetu Warszawskiego (i nie tylko) specyfiki działania firm amerykańskich na polskim rynku. Studenci będą mieli okazję poznać amerykańską kulturę pracy i zarządzania oraz dowiedzieć się, jak wyglądają proces rekrutacji i poszczególne etapy ścieżki kariery. ABD jest realizowany przy merytorycznym wsparciu American Chamber of Commerce. ABD odbędzie się pod hasłem „Poznaj tajemnicę Rockefellera” i będzie składał się z trzech części:

 

Część pierwsza

 

Kim oni są ? - American business in Poland – przybliżymy działalność amerykańskich firm na polskim rynku w postaci panelu dyskusyjnego z udziałem członków American Chamber of Commerce i przedstawicieli przedsiębiorstw:

 

  • wczoraj – dziś – jutro ACC w Polsce
  • polski rynek z perspektywy ostatnich 18 lat w oczach amerykańskich biznesmenów
  • rozwój amerykańskich firm z naukowego punktu widzenia

 

 

Część druga

 

Jak oni to robią ? - Business culture -  także w postaci panelu dyskusyjnego, będzie dotyczyła kultury amerykańskiego biznesu - Business culture. Przedstawiciele firm uczestniczących w projekcie opowiedzą na przykład, od czego zaczyna dzień pracownik amerykańskiej firmy i jak wygląda ścieżka kariery na najwyższe stanowiska.

 

  • różnice pomiędzy polskim a amerykańskim stylem pracy
  • typowy dzień pracy w amerykańskim przedsiębiorstwie
  • biznesowy savoir – vivre
  • portret szefa amerykańskiej korporacji
  • ścieżka kariery

 

 

Część trzecia

 

Zrób to z nimi - Do it their way – obejmuje przedstawienie profili poszukiwanych pracowników oraz ofert praktyk w amerykańskich firmach.

 

  • czy firma jest nastawiona na kooperację ze studentami i w jaki sposób to realizuje
  • jakie oferty praktyk/staży firmy kierują do studentów
  • proces rekrutacji – jak wygląda, porady – jak pomyślnie go przejść
  • jak napisać cv, list motywacyjny, o czym mówić podczas job interview
  • najbardziej pożądane cechy potencjalnego pracownika

 

 

 

______________________________

 

Projekt jest realizowany pod patronatem

American Chamber of Commerce